Nyheder & arrangementer
Lollys Laundry og Julemærkehjemmene lancerer nu en sweatshirt og en taske for at sætte fokus på børns trivsel.
Designer Kamilla Byriel viser sammen med Julemærkehjemmenes ambassadører Carla Mickelborg, Katja Bamberger Bro og Maria Lucia samt de tre Julemærkebørn Savannah, Valdemar og Malou de nye sweatshirts frem.
Modebrandet Lollys Laundry og Julemærkehjemmene er gået sammen for at sætte fokus på, at vi sammen kan gøre en forskel for børn, der er ensomme, er blevet mobbet eller på anden måde mistrives.
Derfor lancerer Lollys Laundry to styles - en sweatshirt og en tote bag. Motivet på begge er inspireret af det første Julemærke fra 1904. Overskuddet fra salget går ubeskåret til børnene på Julemærkehjemmene.
En sweatshirt koster 499 kr. og en tote bag 49 kr. De kan købes på lollyslaundry.dk.
I kampagnen har tre af Julemærkehjemmenes ambasasdører - sanger Maria Lucia, influencer Carla Mickelborg og iværksætter Katja Bamberger Bro - valgt at stille op for at promovere sweatshirten og tasken og dermed vise deres engagement i samarbejdet.
For Lollys Laundrys stifter og designer Kamilla Byriel er det ikke nyt at være engageret i velgørenhed. Det falder hende helt naturligt at bruge sin stemme og netværk til at sætte fokus på Julemærkehjemmenes arbejde.
Hun er ambassadør for Røde Kors’ Klub 100 og Gadens børn, så derfor kom dette samarbejde naturligt i spil, da Julemærkehjemmene tog kontakt til hende:
”Det er en oprigtig lyst til at gøre en forskel sammen med mit team og ambassadørerne på Julemærkehjemmene. Man skal kunne se, at det er et samarbejde, så tanken har været at kombinere Lollys Laundrys visuelle identitet med den lange historie om Julemærkehjemmene.”
Lollys Laundry har fået frie tøjler til at lave designet. Der var en særlig årsag til, at de valgte at tage udgangspunkt i det første Julemærke.
”Vi vil gerne fortælle historien om, at Julemærkehjemmene har hjulpet børn i mere end 100 år. I alt har mere end 80.000 børn fået hjælp på et Julemærkehjem, og vi vil gerne bidrage til, at endnu flere børn får denne enestående mulighed til at se på sig selv og livet med nye øjne”, siger Kamilla Byriel.
Alt overskud fra salget går ubeskåret til Julemærkehjemmenes arbejde, så flere børn i alderen 7-14 år kan få tilbudt et ophold på et af den fem Julemærkehjem. Det er nemlig gratis for familien, og Julemærkehjemmene har derfor brug for støtte til at kunne tilbyde børn et ophold.
”Vi er utrolig glade for samarbejdet med Lollys Laundry. Det har stor betydning, at en modevirksomhed støtter os, ikke kun med et konkret beløb men også ved at skabe opmærksomhed om vores arbejde for at få børn til at trives. På den måde kan vi komme i dialog med flere danske kvinder,” siger Katrine Svarre Müller, chef for kommunikation og strategiske partnerskaber i Julemærkefonden.
Hvert år får op mod 1.000 børn der mistrives, bliver mobbet eller er ensomme hjælp til at genfinde troen på dem selv.